ADULTS i Joves a partir de 16 anys

Els/les adult/es i els/les joves a partir de 16 anys compten amb un gran ventall de disciplines al voltant del cos i el moviment.
Aquests cursos formen part de la nostra oferta formativa anual.
Les disciplines que trobareu marcades amb un asterisc (*), també es poden cursar de manera trimestral, fent classes soltes o comprant un BONUS. Per aquestes opcions consulteu a secretaria si hi ha places disponibles. Tenen prioritat els/les alumnes que cursin l’opció anual.
Podeu ampliar la informació de les disciplines marcades amb un asterisc (*) a l’apartat de la web TALLERS.

Dansa

Amb la pràctica d’aquestes disciplines oferim una aproximació a les diferents tècniques i estils de dansa i desvenvolupem les habilitats físiques necessàries per una bona execució (coordinació, força, elasticitat, escolta, ritme, etc).
Dins l’oferta de l’escola hi trobaràs diferents nivells de dificultat de manera que puguis sentir-t’hi a gust i encarar nous reptes en el teu aprenentatge sigui quina sigui la teva experiència prèvia.

ENDANSA’T

Adreçat a l’alumnat de més de 18 anys (sense límit d’edat ),que volen iniciar-se a la dansa de manera lúdica tot descobrint el llenguatge del cos a través de la improvisació. Dins les sessions treballem la consciència corporal; exercicis d’elasticitat , coordinació i col·locació, a més dels elements bàsics de la tècnica contemporània. Milloraràs l’expressió corporal i desenvoluparàs la creativitat. Recorda que mai no és tard per començar a ballar!

CONTEMPORANI A (**)

Adreçat a aquelles persones amb certa experiència en dansa que volen aprofundir en els seus coneixements. Dins les sessions desenvolupem els principis bàsics de la tècnica contemporània ,sense deixar de banda la improvisació que ens permetrà treballar la creativitat i descobrir els propis moviments.

CONTEMPORANI B i C (**)

Adreçat a persones de nivell intermedi en dansa contemporània que cerquen perfeccionar la seva tècnica i habilitats creatives. Dins les sessions treballarem respectant l’estructura anatòmica del propi cos per millorar la fluïdesa del moviment i la consciència del pes. Les sessions s’estructuren a partir de la tècnica, la improvisació i la composició coreogràfica amb una intensa relació física amb les diferents propostes musicals, que es converteixen en fil conductor del treball..

DANSA IMPROVISACIÓ (**)

Treballarem la improvisació aplicant diferents pautes, físiques o mentals, amb les que cercarem camins que el nostre cos no ha agafat mai, o amb les que agafarem camins coneguts pel nostre cos però des de nous punts de vista.
Improvisarem en grup, sols, amb música, en silenci… i observarem com els altres improvisen gaudint del plaer que produeix observar quan algú se sorprèn a si mateix i descobreix noves coses.

DANSA CLÀSSICA

Adreçada a persones adultes amants de la música i l’estètica clàssica. En aquestes sessions aprendràs els passos bàsics d’aquest estil de dansa. Es treballa aquesta disciplina de manera suau i respectuosa, aprenent les línies estilitzades que la caracteritzen i la bona col·locació del cos, però tenint en compte l’estructura anatòmica de cadascú.

DANSA URBANA

Classes adreçades a persones adultes que volen iniciar-se en els diversos estils de les danses urbanes ( hip-hop, breakdance, popping, house…) i els ritmes que les caracteritzen. Dins les sessions millorarem l’elasticitat, la força i la col·locació posant especial èmfasi en el treball respectuós del propi cos. Si et vols introduir en la dansa d’una manera divertida, aquestes són les teves classes!.

DANSA AFRICANA

Amb aquestes sessions a través del ritme i la percussió obtindrem alegria i força per al dia a dia. Aquest estil de dansa ens ajuda a connectar el propi cos amb els ritmes interns i la respiració, arrelant-nos a la terra, omplint-nos d’energia i ajudant-nos a alliberar tensions. Si vols gaudir d’una activitat col·lectiva on poder compartir el goig de ballar aquesta és la teva classe. Durant el curs podreu gaudir d’algunes sessions amb música en directe!

BAILA LA VIDA

Mètode d’autoconeixement basat en el moviment orgànic, la consciència corporal i les danses africanes. A les sessions facilitem un espai on puguis dansar amb plenitud i anar més enllà de la forma sense jutjar-te i deixant-te portar. Del grup obtindrem la força, l’energia i l’alegria que ens permetrà endinsar-nos en aquest camí personal a través de la percussió, la respiració i la música.

Tècniques de circ

Oferim dues disciplines de la família dels aeris per experimentar i gaudir de la sensació de volar. El material és a càrrec de l’Escola però es recomana, en el cas de dansa vertical, de disposar d’arnés propi.

TELES AÈRIES

Disciplina de circ dins la familia dels aeris. Es treballa al buit , realitzant figures i coreografies pròpies de la disciplina. S’utilitza com a material una tela elàstica suspesa a una alçada de 7 mts. Les sessions dediquen una primera part a realizar exercicis de tonificació, força, elasticitat i resistència muscular. Si t’agraden les emocions fortes, sentir-te alat, llençar-te al buit, les teles aèries t’encantaran!

DANSA VERTICAL AMB ARNÉS

Disciplina de circ dins la familia dels aeris. Es treballa tant a pared com al buit , realitzant figures i coreografies pròpies de la disciplina. S’utilitza material propi d’ escalada : arnés, mosquetó, corda , jumax…. Les sessions dediquen una primera part a realizar exercicis de tonificació, força, elasticitat i resistència muscular. Si t’agrada volar, ho has de provar!

Cos i moviment

Aquestes disciplines , tot i no ser directament dansa , complementen i aporten múltiples mirades per l’aprenentatge del llenguatge del cos.

VEU I MOVIMENT (**)

Es treballa la veu des del moviment i el moviment des de la veu enriquint d’aquesta manera tots dos llenguatges. Sobre aquesta base, cos, veu, moviment, desenvoluparem recursos expressius i escènics.

IOGA

Ioga significa unió en un doble sentit, amb un mateix i amb el món que ens envolta. Un camí d’experiència corporal i personal. El hatha ioga és l’estil de ioga conegut per les seves asanas o postures corporals, que donen fermesa i elasticitat als músculs. El hatha ioga fa una transició suau entre una asana i la següent. Durant la pràctica cal posar atenció a la respiració i a l’estat meditatiu portant l’atenció al present.

PILATES

El mètode Pilates se centra en la postura dels músculs centrals que ajuden a mantenir l’equilibri del cos i que són essencials per a mantenir la columna vertebral. En particular, els exercicis de Pilates ensenyen a ser conscients de la respiració i l’alineació de la columna i enforteixen els músculs interns del tors que són importants per evitar dolors d’esquena. Els exercicis es basen en moviments controlats, molt conscients i coordinats amb la respiració, amb la finalitat de crear un cos harmoniós, coordinat, musculat i flexible. Mitjançant la seva pràctica, la ment va prenent consciència de les capacitats, limitacions, fortaleses i debilitats del cos per tal de millorar l’estat físic i mental. És un esport molt tècnic, on la correcta execució dels diferents elements que componen cada exercici és més important que el nombre de repeticions o sèries.

TAI-TXI

El Tai Txi Txuan és un art marcial “intern” d’origen xinès influenciat per la filosofia taoista i la budista. La influència taoista porta a una observació i respecte de la natura i les seves manifestacions. La budista a la comprensió del bodissatva (guerrer espiritual) i en general a la compassió i l’aspecte meditatiu essencial en l’evolució personal. La seva pràctica es basa en l’ús de l’energia o la força interna que desenvolupa una estructura corporal conscient i integrada en el moviment i una acció fruït del poder de la intenció. La pràctica del Tai-Txi-Txuan ens proporciona salud, vitalitat, calma i concentració i equilibri entre cos i ment. “Pas curt, mirada projectada, així el camí fa nèixer el caminar”.

HIPOPRESSIUS

Entrenament saludable basat en les tècniques hipopressives adreçat tant a homes com dones que volen millorar la seva postura, la respiració, i entrenar de manera equilibrada i sense excessos de pressió la musculatura estabilitzadora del cos. Gràcies als exercicis hipopressius aconseguirem tonificar la musculatura abdominal i del sòl pelvià. És un bon treball preventiu i molt útil en la recuperació del post part, de lesions o patologies prèvies.

REEDUCACIÓ POSTURAL

Activitat física destinada a millorar l’estat físic i la mobilitat de les persones que hi participen, consisteix en realitzar exercicis suaus de baix impacte que permeten estirar i tonificar el cos de forma global per millorar l’alineació, la mobilitat i la flexibilitat. Les sessions tenen una hora de durada, és treballa tenint en compte la respiració i es finalitza amb una petita relaxació.

Horaris Adults 2021-2022(*)

CIRC
(aèris)
Dansa vertical amb arnés – Dimarts de 19.30h a 21.30h
Teles I – Dilluns i/o Dimecres de 20.15h a 22.15h
Teles II – Dijous de 19.30h a 21.30h
DANSA
Endansa’t – Dimarts de 19.30h a 21h
Contemporani A (**) – Dimarts d’11.30h a 13.30h
Contemporani B (**) – Dilluns de 20.00h a 21.30h
Contemporani C (**) – Dimecres d’11.30h a 13.30h
Improvisació (**) – Divendres de 19.45h a 21.45h
Clàssic-Jazz iniciació – Dijous de 11.30h a 13.30h
Danses urbanes iniciació – Dissabte de 12.15h a 13.45h
Dansa africana – Dilluns de 20.30h a 22.00h
Bailalavida – Dilluns de 19.15h a 20.30h
Bailalavida – Dimecres de 10.00h a 11.30h
Jam – Divendres de 21h a 23h
COS I MOVIMENT
Reeducació postural – Dilluns de 15.15h a 16.15h
Hipopressius – Dimecres de 19.30h a 20.30h
Tai-txí – Dimecres de 19.30h a 21.00h
Pilates – Dijous de 20.00h a 21.30h
Ioga – Dimarts i/o Dijous de 20.00h a 21.30h
Ioga – Dijous de 9.30h a 11h
Veu i moviment (**) – Dijous de 18.30h a 20.00h

(*) En funció del volum d’inscripcions. l’EMDC es reserva el dret de modificar els grups i horaris.
(**) tallers i cursos, aquestes disciplines es poden cursar sense matrícula